Een social media content planner helpt bij het formaliseren van het proces van het maken en publiceren van inhoud door je een gestructureerd schema te geven om mee te werken. Voor bijna elk beroep heb je wel een agenda nodig. Zo zet je eventuele meetings, deadlines of belangrijke punten er in. Door dit te doen vergeet je niks maar zorg je ook dat je werk op tijd af is, weet je wat je moet doen en is het resultaat goed. Hetzelfde geldt dus voor social media. Door een content planner te gebruiken weet je waar je aan toe bent. Bespaar tijdEen social media content planner kan je helpen tijd te besparen door al je ideeën en berichten op één plek te bewaren. Een kalender stelt je ook in staat om van tevoren content te creëren wanneer je het grote beeld hebt wanneer alles geplaatst moet worden. Dit kan je helpen het risico op fouten te verkleinen doordat je de inhoud van tevoren kunt beoordelen. Daarbij is het ook belangrijk dat je op één dag niet verschillende reclame berichten plaatst, door een social media content planner te gebruiken zal dit veel beter verdeeld worden waardoor je ook meer mensen kan bereiken. Creëer een grotere doelgroepEen publiek vergroten is niet langer zo eenvoudig als posten wanneer je daar zin in hebt. Consistentie is een belangrijke factor in de beslissingen van veel platforms om bepaalde inhoud te pushen. Kortom, hoe meer je met regelmaat post, hoe groter je kansen om voor je doelgroep te komen. Je kan namelijk niet verwachten van je volgers dat ze je blijven volgen als je weken niks plaatst. Maar te vaak posten is ook weer niet goed. Je wilt namelijk niet dat je volgers alleen maar jouw berichten te zien krijgen. Door een social media content planner te gebruiken, kan je precies zien wanneer wat is geplaatst en er een regelmaat in vinden. |